XL on nyt

"extra delicious"
eli herkullista

Albert Heijn XL
Eindhoven, Alankomaat


Käynti äskettäin uudistetussa Albert Heijn XL -myymälässä on herkullinen ja ainutlaatuinen kokemus. Myymälässä on oma kiviuunia käyttävä pizzakokki sekä monta pientä keittiötä, joista saa tuoreita aterioita. Lisäksi inspiraatiota antavat lukuisat uudet tuotteet ja tuore-elintarvikeosastot.
Albert Heijn XL Eindhoven-Philips Lighting 1

Asiakkaamme
nauttivat

lämpimästä ja eloisasta ilmapiiristä. Värilämpötilat ja värintoistot varmistavat, että jokainen osasto näyttäytyy parhaassa mahdollisessa valossa houkutellen ja innostaen asiakkaita. Asiakkaiden, ammattilehtien ja asiantuntijoiden ensireaktiot ovat olleet hyvin myönteisiä.''

 

- Dijana Cicak, Aholdin Euroopan konseptijohtaja

Albert Heijn XL Eindhoven-Philips Lighting 3

Taustaa

 

Myymälä on sisustettu tyylikkäästi ja kestävän kehityksen materiaaleilla. Myymälän katolla on 1 200 aurinkopaneelia, jotka tuottavat vihreää energiaa. Seuraava looginen askel oli kaikkien sisä- ja ulkotilojen valaiseminen energiatehokkailla LED-valaisimilla, jotka tuottavat parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen. Philips oli valmiina haasteeseen.

Albert Heijn XL Eindhoven-Philips Lighting 4

Ratkaisu

 

Myymälän valaistussuunnitelma on monin tavoin erityisen innovatiivinen verrattuna muihin valintamyymälöihin. Tämä johtuu lähinnä siitä, että käytössä on eri värilämpötiloja, Philipsin mukaan "värireseptejä", jotka tekevät kaikista osastoista ja erityyppisistä elintarvikkeista herkullisen näköisiä.


Lisäksi kaikki spotit ovat himmennettäviä, kiitos DALI-protokollan ja Dynalite-ohjausjärjestelmien. Koska lineaarista valaistusta ei ole, tuore-elintarvikeosastot ja kuivatavarahyllyt saavat saman painoarvon.

Sisääntuloalue, josta on tehty tori, tekee suurimman vaikutuksen. Paikalliset toimittajat myyvät tuotteitaan eri kojuissa. Oikean ulkoilmatorin ilmapiiri saadaan aikaan kauniilla lieriömäisillä Philips Modular Flatmoon -valaisimilla, jotka on asennettu pitkin valtavaa lasijulkisivua sen sisä- ja ulkopuolelle. Selecon-spotit – joita tavallisesti käytetään viihdeteollisuudessa – projisoivat lattialle lehtikuvion, ikään kuin aurinko paistaisi puiden läpi. Torin valaistus mukautuu intuitiivisesti päivän mittaan kolmessa vaiheessa: päiväsaikaan valaistuksen voimakkuus on 100 %, illan hämärtyessä 60 % ja illalla enää 30 %. Tullessaan torille asiakas saa siis takuulla ainutkertaisen kokemuksen mihin aikaan hyvänsä.Ulkotilan tunne säilyy myös kassa-alueella. 300 pienikokoista Stealth-ulkovalaisinta takaavat miellyttävän päiväsaikaisen valaistuskokemuksen, jolloin siirtyminen ulos käy mahdollisimman mukavasti.

Aholdin Euroopan konseptijohtaja Dijana Cicak kertoo: "Myymälä on erityisen lämmin ja kutsuva, osaksi valaistussuunnitelman ansiosta. Asiakkaiden, ammattilehtien ja valintamyymälöiden asiantuntijoiden ensireaktiot ovat olleet hyvin myönteisiä."

  • StyliD CrispWhite
    StyliD CrispWhite
    Vaatteiden ja kankaiden valaistuksessa suositaan usein lämmintä värilämpötilaa, joka saa värit näyttämään täyteläisiltä ja valkoiset sävyt kirkkailta. Ledivalaisinten haasteena on ...
Dynalite controls

Dynalite controls

 

Helppoa valaistuksenohjausta. Dynalite tarjoaa automaattisen valaistuksenhallinnan, joka säästää energiaa.

 

Näytä tuote

accent bspot hdr

Selecon spots

 

Tuo esiin parhaimmat puolet valaistavista kohteista

 

Näytä tuote

  • StyliD Fresh Food
    StyliD Fresh Food
    StyliD Fresh Food -valikoiman valaisimet valaisevat tuoreita elintarvikkeita raikkaalla valolla, joka saa tuotteet näyttämään houkuttelevilta. Valikoimaan kuulu niin lämmintä kuin ...

Albert Heijn XL
Eindhoven
 

Tiimi

Ahold

Asiakas

Judith Everaarts van Claessens Erdmann architects & designers

Sisustussuunnittelu

Samankaltaiset Case Studyt