You are now visiting our Global professional lighting website, visit your local website by going to the USA website

Henkilökohtainen,

sujuva
ostoskokemus

aswaaq
Dubai, Yhdistyneet Arabiemiraatit


Katso videolta, kuinka Philipsin Indoor positioning palvelee aswaaqin REACH-asiakassovellusta ja luo henkilökohtaisen ja sujuvan ostoskokemuksen.
aswaaq

Kanta-asiakasohjelma
ja datan 

kerääminen henkilökohtaisen asiakaskokemuksen luomiseksi on hyvä asia. Mutta sen sisällyttäminen sovellukseen, jonka avulla asiakas voi navigoida myymälässä, on vielä parempi.”
aswaaq
aswaaq

Asiakkaan haaste

 

aswaaq on yksi Dubain johtavista supermarket-ketjuista. Se on paikallinen ketju, jolla on kansainväliset standardit. Innovaatio on yrityksen DNA:ssa. Tämän vuoksi aswaaq kiinnostui älykkäästä, ohjattavasta järjestelmästä asiakaskokemuksen parantamiseksi ja kääntyi Philips Lightingin puoleen.

aswaaq

Ratkaisu

Ratkaisulla aswaaq pyrki lisäämään asiakasuskollisuutta ja tarjoamaan parempaa palvelua, mutta ennen kaikkea sen päätarkoitus oli luoda asiakkaille henkilökohtainen ja miellyttävä ostoskokemus. Indoor positioning tarjosi vastauksen tähän haasteeseen, sillä se tarjosi paljon ominaisuuksia asiakkaan sijaintiin perustuen.

 

Indoor positioning sopi aswaaqin innovatiiviseen filosofiaan ja oli siksi helppo valinta. Philipsin patentoima Visible Light Communication (VLC) mahdollistaa luotettavan ja erittäin tarkan paikannuksen. Philips työskenteli yhdessä Aisle411- yrityksen kanssa pohjakuvan visualisoinnin ja reitityksen parissa sekä yhteistyössä aswaaqin sovelluskehityskumpppaneiden AlphaDatan sekä ValueLabsin kanssa.

 

Jo kotona asiakas voi avata aswaaq REACH –sovelluksen ja skannata haluamansa tuotteet ostoslistalle. Kun hän pääsee myymälään, sovellus ohjaa asiakkaan oikeille hyllyille, mikä mahdollistaa tehokkaan ja stressittömän ostoskokemuksen. Tavallisesti, jos jotain tuotetta ei löydy, ihmiset harmistuvat ja lähtevät pois. Viimeisimpien tutkimusten mukaan 16 % asiakkaista lähtee kaupasta ja ostaa tuotteen jostain muualta. Indoor positioning ratkaisee tämän ongelman, joten ostoksiin voi keskittyä rauhassa. 

Philips Lightingin Indoor positioning mahdollistaa aswaaqin sovellusta käyttäville asiakkaille optimaalisen reitin, ilmoittaa lähellä olevista tarjouksista ja lähettää jopa reseptisuosituksia – kaikki nämä asiakkaan ostoslistaan ja sijaintiin perustuen. Ostosten teosta tulee miellyttävämpi ja helpompi kokemus.

 

Kuinka tämä tapahtuu käytännössä? Jokainen myymälän Philips-valaisin lähettää ainutlaatuisen koodin. Tämä on nimeltään Visible Light Communication (VLC). Puhelimen etupuolella oleva kamera vastaanottaa tämän koodin ja järjestelmän ohjelmisto tunnistaa sen, ja näyttää sitten puhelimen tarkan sijainnin myymälän pohjakartalla.

 

Asikkaalle hyödyt ovat selkeät, mutta hyödyt aswaaqille ovat yhtä suuret. Indoor positioningin avulla aswaaqin sovelluksen käyttö voi lisääntyä, brändin tunnettuus parantua ja liikevaihto kasvaa. Lisäksi aswaaq pystyy nyt vastaanottamaan reaaliaikaista dataa, joka mahdollistaa asiakkaiden määrän ja käyttäytymisen analysoinnin. Tämän avulla toimenpiteet voidaan optimoida ja markkinoinnin vaikutusta mitata.

 

Affan Al Khoori, aswaaqin varatoimitusjohtaja suhtautuu optimistisesti Indoor positioningin mahdollisuuksiin. Se voi tuoda monia muita menestyksekkäitä etuja aswaaqille: “Teemme lujasti töitä aswaaqilla tuodaksemme jotain uutta markkinoille. Nyt olemme tehneet sen ja kehitämme sitä edelleen.”

 

Philips Lightingin Indoor positioningin avulla aswaaq mahdollistaa tulevaisuuden myymäläympäristöjen kehityksen, ja sillä on hyvä mahdollisuus tulla Dubain innovatiivisimmaksi ja eniten asiakastyytyväisyyttä parantavaksi myymäläketjuksi.  

Read moreRead less

Philipsin Indoor Positioning

 

Indoor positioning mahdollistaa sen, että asiakkaat ja henkilökunta saavat ohjeet kulkureiteistä tuotteiden luokse tai saavat sijaintiin perustuvia ilmoituksia. Indoor positioning mahdollistaa kauppiaiden yhteyden asiakkaisiin merkityksellisellä tavalla ja käyttää paikkatietoa ja analytiikkaa markkinoinnin vaikutusten mittaamiseen ja myymälätoimenpiteiden arviointiin.


Lue lisää järjestelmästä

Ostoskokemusta
kehittämässä

Tiimi

aswaaq 

Asiakas

Aisle411

Kumppani pohjakuvan ja reitityksen osalta

Value Labs

Kumppani sovelluskehityksessä

AlphaData

Kumppani sovelluskehityksessä ja integraatiossa

Samankaltaiset Case Studyt