Olet nyt Philipsin lighting sivustolla. Maakohtainen versio sivustosta on käytettävissä.
Ehdotukset

    Ainutlaatuinen

    ilme

    myymälään

    Jumbo Foodmarkt,
    Alankomaat


    Tutustu siihen, miten Jumbon kestävän kehityksen mukainen valintamyymälävalaistus tekee kaupassa käymisestä entistä miellyttävämpää.
    Philipsin tapaustutkimus – Jumbo Foodmarkt, Breda, Alankomaat

    Emme jättäneet
    yhtään kiveä kääntämättä

    etsiessämme kauppaamme kestävän kehityksen mukaista valaistusratkaisua. Halusimme parhaan mahdollisen valaistuksen. Valon täytyi olla dynaamista, tunnelmallista, hienovaraista ja energiaa säästävää. Philips oli täydellinen yhteistyökumppani, sillä se on ehdottomasti markkinoiden kokenein, luotettavin ja innovatiivisin valaistusratkaisujen toimittaja.”
     

    - Herman Beldman, teknisestä kehityksestä vastaava päällikkö, Jumbo Supermarkets

    Philipsin tuoreutta korostava valaistusratkaisu lihatiskillä Jumbo Foodmarktissa Alankomaissa
    Philipsin tuoreutta korostava valaistusratkaisu kalatiskillä Jumbo Foodmarktissa Alankomaissa

    Asiakkaan vaatimukset

     

    Bredassa sijaitseva Jumbo Foodmarkt on nykyaikaisen vähittäiskaupan mestariteos. Noin 6 000 neliömetrin myymälä tarjoaa 35 000:ta tuotetta – valikoima on Alankomaiden laajin. Miten Philips voisi auttaa tekemään kaupasta entistä ympäristöystävällisemmän?

    Philipsin nykyaikaisilla ledivaloilla valaistu kaupan oma ravintola

    Oikea valaistus 


    Ostosten tekeminen Jumbossa on elämys sinänsä. Sen tuotevalikoima on Alankomaiden laajin: Jumbossa on muun muassa suklaakauppa, oma leipomo, kahvinpaahtimo ja kahvila. Yrityksen johto halusi löytää kestävän kehityksen mukaisen valaistusratkaisun, joka myös loisi kauppaan yksilöllisen ilmeen. Yhtenä haasteena oli sisustuksen valaiseminen, sillä sisustukseen kuuluu muun muassa paljaita tiiliseiniä ja puisia opasteita. Alusta alkaen olikin selvää, että pelkkä keinovalaistus ei riittäisi.

     

    Ratkaisu löytyi ledeistä. Seuraavan sukupolven valaisimemme tarjoavat päivänvalolta tuntuvaa valoa, jolla kauppaan saadaan torimaista tunnelmaa. Ruokaosaston käytävillä käytettiin Maxos-ledejä, joiden ansiosta asiakkaat näkevät erittäin hyvin. Eri tuoteryhmien ja erikoistarjousten korostamiseen käytettiin StyliD-valaisimia.

     

    Kassoilla ja ruuhkaisilla alueilla käytettiin LuxSpace-downlight-valaisimia, jotka takaavat erinomaisen näkyvyyden henkilökunnalle ja luovat asiakkaille miellyttävää tunnelmaa myös heidän poistuessaan kaupasta. Yleisvalaistukseen käytettiin ExactEffect-valoja, joiden kutsuva ja häikäisemätön valo tekee kaupassa käymisestä miellyttävää. Herkkuosastolle valittiin StyliD Rose -erikoislamput, jotka korostavat lihatuotteita aiheuttamatta niissä värimuutoksia.

     

    Projekti saavutti kaikki tavoitteensa, sillä kaupassa on nyt käytössä ainutlaatuinen valaistuskonsepti, joka luo miellyttävän tunnelman ja saa tuotteet näyttämään houkuttelevammilta. Lisäksi ledivalaistus kuluttaa 25 prosenttia vähemmän energiaa kuin muiden Jumbo-kauppojen valaistus ja vaatii vähemmän huoltoa ja ylläpitoa.

    • Maxos LED
      Maxos LED
      Teollisuuden ja vähittäiskaupan asiakkaat haluavat yleisvalaistusratkaisuja, joiden takaisinmaksuaika on järkevä ja ominaisuudet vastaavat kaikkia myymälöille ja teollisuudelle ase...

    Kestävän
    kehityksen
    mukainen järjestelmä

    Tiimi

    Jumbo Supermarkets

    Asiakas

    Samankaltaiset asiakasesimerkit